Bewegen zonder de sportschool

dinsdag 31 maart 2020

De meesten van ons zijn gewend om een paar keer per week buitenshuis te sporten. Nu de sportclubs, fitnesscentra en yogastudio’s sinds 18 maart gesloten zijn valt die regelmaat voor velen van ons weg. Hoe kom je toch aan voldoende beweging? In dit blog vind je een aantal suggesties.

Online workouts

De meeste sportscholen hebben nu hun workouts online gezet.Dus wanneer je lid bent van een sportschool is de kans groot dat je via hun online platform dagelijks kunt meetrainen


Ook wanneer je geen lid van een sportschool bent zijn er op het internet diverse online workouts te vinden.Tik de woorden ‘thuis workout’  of ‘thuis sporten’ op Youtube in en er is zoveel aanbod dat je de komende tijd elke dag een nieuwe training kunt doen.


Online lessen

Niet alleen workouts worden online aangeboden. Ook online lessen yoga en pilates zijn nu digitaal te volgen.


In Hilversum is HoliBody Yoga Health & More een bekende naam. Op hun website staan een tof blog over thuisyoga, waarin zij hun favoriete apps en online lessen delen


Wandelen en fietsen

Gelukkig mogen wij (nog steeds) naar buiten. Dus een stukje wandelen of fietsen behoort ook tot de mogelijkheden. 


Het is goed om een frisse neus te halen, want ook wandelen en fietsen in laag tempo is goed voor je gezondheid. Hou alleen wel voldoende afstand tot elkaar ( minstens 1,5 meter) en ga niet in groepjes op pad. 


Tip: Ga lekker vroeg in de ochtend op pad, dan is het nog rustig. Of ga ‘s avonds even eruit, goed te doen nu het langer licht is.


Huishoudelijke klusjes

Wist je dat je ook lekker in beweging bent wanneer je huishoudelijke klusjes doet?

Stofzuigen, ramen lappen, de vloer dweilen; onbewust doe je zo heel wat lichamelijke arbeid.


Blijf in beweging

Ook al blijven de sportclubs, fitnesscentra en yogastudio's voorlopig nog gesloten; je kunt nog voldoende bewegen. 


Dus kijk eens op Youtube, strijk die hele was weg of ga er op uit met je fiets. Veel succes!