Amsterdam Marketing zet VR in voor promotie regio’s

donderdag 2 augustus 2018

Wie deze dagen langs de Iamsterdam Store loopt op het Amsterdamse Centraal Station, staat raar te kijken. In de etalage zitten mensen met een grote VR bril op: ze draaien rondjes op een kruk, buigen hoofd en lichaam alle kanten op en roepen geregeld ‘oeh’ en ‘ah’. Nieuwsgierigen gaan zelf naar binnen om zo’n bril uit te proberen.

Zodra je de VR bril opzet, begrijp je de commotie: je hebt de stad Amsterdam verlaten en je bent in Haarlem, of op het strand, of in een kasteel of in een museum, of…. De filmpjes zijn allemaal te bekijken op iamsterdam.com/VR of via de Youtube app op je telefoon (let op: zet de instellingen rechtsonder op hoge kwaliteit):

 

Alle gebieden: https://www.youtube.com/watch?v=dKg5R0YCGVE

Flowers of Amsterdam: https://www.youtube.com/watch?v=_1824fjCU4M

Castles & Gardens: https://www.youtube.com/watch?v=_uXnC1lQMEM

Amsterdam Beach: https://www.youtube.com/watch?v=u9LrOg-rZYU

New Land: https://www.youtube.com/watch?v=DbCJxcXeOdY

Authentic Haarlem: https://www.youtube.com/watch?v=oxo6QFat4po

Old Holland: https://www.youtube.com/watch?v=To21fH5lexs

 

Of open de afspeellijst: https://www.youtube.com/playlist?list=PLnSrpIHbbfYYgG2E7E5E93c9DtKNlrydG

 

Zes themaregio’s, zes filmpjes

Deze nieuwe campagne van Amsterdam Marketing geeft internationale bezoekers van de stad een voorproefje van de regio’s rondom Amsterdam door middel van Virtual Reality. De campagne is onderdeel van het project Amsterdam Bezoeken, Holland Zien. Dit project heeft tot doel om meer  internationale bezoekers aan Amsterdam te verleiden om naast onze hoofdstad ook de omliggende regio’s te bezoeken. Hiervoor werkt Amsterdam Marketing intensief samen met de promotieorganisaties in de regio’s. Om dit te bereiken zijn er, naast de VR campagne, ook andere activiteiten om internationale bezoekers te spreiden. Zo maakt Amsterdam Marketing themaplattegronden met aanbod uit de regio’s, filmclips van de themagebieden en campagnes op social mediakanalen. Ook doet de organisatie onderzoek en stimuleert productontwikkeling. Er zijn 6 regio’s met elk een eigen thema: Old Holland, New Land, Castles & Gardens, Flowers of Amsterdam, Amsterdam Beach en Authentic Haarlem. Van elk van deze regio’s zijn inspirerende VR filmpjes gemaakt waardoor je de regio’s beleeft alsof je er zelf midden in staat.

Kick off

Zondagochtend vroeg was de kick off van de VR campagne in de Iamsterdam Store op het Centraal Station. Een select groepje influencers kreeg de primeur en waande zich in het Amsterdamse station op idyllische plekken buiten de stad. Daarna was het aan de bezoekers om de brillen uit te proberen. En aan voorbijgangers om de mensen met brillen op te bewonderen door de etalageruit. Ook buiten de Store werden  door een promoteam kartonnen VR brillen uitgedeeld, waardoor men met behulp van de eigen telefoon ook de VR filmpjes kon zien. Het promoteam zal ook op maandag kartonnen VR brillen uitdelen. Vanaf dan liggen de VR brillen permanent in de Iamsterdam Stores op het Centraal Station en op Schiphol.  De campagne wordt ook ingezet op de social media kanalen van Amsterdam Marketing, zichtbaar in de i-mag en op de website onder iamsterdam.com/VR.