Op zaterdag 1 juni kun je naar het Schaapscheerdersfeest in en rond de schaapskooi op de prachtige Blaricummerheide in Blaricum.

Centraal staat het scheren van de schapen. De schapen worden één keer per jaar geschoren op ambachtelijke wijze. De schapen gaan er echt voor zitten en zijn blij dat hun ‘jas’ uit mag. Het scheelt ze een paar kilo. Een unieke belevenis om mee te maken!

Op het terrein bij de schaapskooi is een gezellige markt met kramen en foodtrucks. Er worden demonstraties gegeven en er zijn leuke activiteiten voor kinderen. Op de markt kun je alles vinden, van een geschoren schapenvacht, materialen om met wol te vilten, spinnen, weven of te haken en breien tot mooie handgemaakte producten. Ook zijn er originele, lokale streekproducten.

Praktische informatie
Let op: de parkeerplaats is snel vol. Het slimste is om per fiets, wandelend of met OV te komen.

Wanneer

• Zaterdag 1 juni 2024 10.00 - 17.00 uur

Prijzen

• Gratis (Toegang tot het Schaapscheerdersfeest is gratis, een donatie aan GNR wordt op prijs gesteld)