De Eemlijn is een fietsboot en lijndienst die de route Amersfoort-Soest-Baarn-Eemdijk-Huizen of Spakenburg vaart, en 's middags dezelfde route terug. Een perfecte manier om de omgeving te verkennen vanaf het water óf door onderweg af te stappen en een mooie fietsroute op te pakken.

"Langzaam vaart de boot de Eemhaven uit. Langs de woonboten, onder een brug door. Weg van de drukte van de stad. Het landschap wordt steeds weidser en stiller. Kijk daar… een roeiboot. Een koe laat zich horen. In de verte lopen schapen. Wat een mooie vergezichten. "Haal jij even een kopje koffie, beneden?" Gewoon genieten. We varen onder de autosnelweg A1 door. De rivier meandert door het landschap. Wolken, wind, watervogels....."

Dit is de sfeer op de fiets…

Dit is de sfeer op de fietsboot van de Eemlijn. Bij elke opstapplaats kun je op- en afstappen en zo je eigen fietsroute bepalen. De fietsboot van de Eemlijn wordt volledig gerund door 50+ vrijwilligers en is een niet-commerciële stichting.

Kijk voor actuele vaartijden op de website van de Eemlijn. Reserveer vooraf je vaartocht. Gezien het beperkte aantal van maximaal 30 passagiers is het verstandig om hiervan gebruik te maken.